دبیر ۳ دوره اکسپوهای شانگهای 2010, میلان 2015, دبی2020
اجرای بیش از ۶۰ پروژه ملی و بین المللی نمایشگاهی
مدرس دوره های تخصصی نمایشگاهی

 

 

 

 

 

مرکز تحقیقاتی پیو در آمریکا تحقیقاتی انجام داده که نشان می‌دهد اسلام در سال ۲۰۵۰ میلادی بزرگ‌ترین گروه مذهبی جهان از نظر تعداد پیروان خواهد بود. این یعنی ظرف 30 سال آینده نزدیک به سه میلیارد مسلمان و گروهی که بیشترین جمعیت را در جهان دارند، به طور بالقوه ظرفیت به وجود آوردن بزرگ ترین اقتصاد این کره خاکی را نیز دارا خواهند بود.
مراودات تجاری میان کشورهای مسلمان به واسطه سبک زندگی و نوع خاص مصرف کالا و خدمات که نشات گرفته از دستورات دینی آنهاست، از اهمیت بالایی برخوردار است و نیازهای بین‌المللی در این زمینه موجب به وجود آمدن بازاری مهمی در سراسر جهان خصوصا در بخش خاورمیانه شده است.
در این زمینه نمایشگاه‌ها همواره نقش موثری در افزایش حجم مبادلات کالا و خدمات، معرفی کالا و خدمات، انتقال دانش فنی و نوآوری میان ملل مختلف داشته است. امروزه با توسعه و پیشرفت فناوری و به روز شدن مدل‌های برگزاری و اجرای نمایشگاه‌ها این نقش و وظیفه پر رنگ‌تر شده و جایگاه ویژه‌ای نزد تجار و صاحبان صنایع و دولت‌ها پیدا نموده است.
سوابق نشان داده است در دوران رکود سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ غالب صنایع دنیا با رکود سنگین و بعضاً به ورشکستگی رسیده بودند، ولی طبق بررسی‌ها و آمارهای رسمی UFI صنعت نمایشگاهی جز معدود صنایعی بوده که نه تنها با رکورد مواجه نشد بلکه با افزایش درآمد طی سال‌های ذکر شده روبرو شده بود.
همایش «صنعت نمایشگاهی در جهان اسلام» رویدادی بین‌المللی است که توسط فدراسیون علوم و فناوری کشورهای اسلامی در سراسر جهان برگزار می‌شود. دوره نخست این رویداد قرار است در تهران، پایتخت جمهوری اسلامی ایران برگزار شده و میزبانی از کشورهای اسلامی در سراسر این کره خاکی را عهده‌دار باشد.
هر چند شیوع کرونا از چالش‌هایی بود که تا حد زیادی بر صنعت نمایشگاهی تاثیر گذاشت اما خلا برگزاری نمایشگاه‌ها، موجب افزایش اهمیت و توجه بیشتر به برگزاری رویدادها با مدل‌های نوآورانه شد. از این رو با توجه به نقش خطیر این صنعت در جهان و تبادل دانش و اندیشه‌های نو، با برگزاری همایش بزرگ صنعت نمایشگاهی در جهان اسلام قصد داریم نمایندگانی متخصص و حرفه‌ای در حوزه برگزاری رویدادها، تبلیغات مدرن نمایشگاهی، خدمات نمایشگاهی، نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه آموزش‌های تجاری و استارت‌آپ‌های فعال را به تهران دعوت کنیم.

به امید دیدار شما.
آریا مجیدی – دبیر همایش